Fairyland - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu Fairyland - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu

Fairyland

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

18 Mei 2014 | Verenigde Staten, Tropic

Bryce Canyon, wat een sprookjesachtig landschap is dat toch! In 2011 hebben we hier al veel gezien, maar we wilden toch graag nog een keer terug. Gisteren de hele dag genoten van de prachtige omgeving. We hebben een hike gedaan van 13 kilometer! De hike heet fairyland...en dat was het zeker! Het was een pittige, maar super mooie wandeling!

We hebben geslapen in Tropic. Dit dorpje telde wel 2 restaurantjes en een supermarkt die op zondag niet open is, ideaal ;-)! Een dorpje van niks was t... maar prima...

Vandaag ook weer een hike gedaan, de Willis Creek Narrow. Deze keer 7 kilometer. Deze was wel een stuk makkelijker, omdat er bijna geen hoogteverschillen waren. Het was een tocht waarbij we een riviertje volgde tussen de rotswanden door. We moesten vele keren het riviertje oversteken, wat heel erg leuk was.

Op de terugweg liep Reem voorop en sprong opeens een meter naar achter!!! Er lag een slang...met een muis/rat in z'n bek die 3x zo groot als hemzelf was! Hij lag te 'kronkelen' om dat beest te verteren, maar koos er uiteindelijk voor om hem weer uit te spugen....we zijn snel doorgelopen voordat ie t op ons gemunt had!

Rond 12 uur waren we weer terug en zijn we nog een stukje off the road doorgereden naar de Bull Valley Gorge hike. Bij deze hike wisten we dat we hem niet helemaal konden lopen, omdat er stukken waren waar je zelfs een touw nodig hebt om naar beneden of naar boven te klimmen...zo ervaren zijn we nou ook weer niet :-)! Het was wel een mooie hike met leuke klimmetjes!

Inmiddels aangekomen in Zion! Het is hier ook weer een paar graden warmer en dat konden we goed merken.
We slapen midden in het park, echt super mooi en weer een lekkere ruime kamer, toch lekker als je elkaar zat ben ;-)

Vanavond wilde we eens wat anders eten als hamburger, pizza of taco's...bleek er een Thais restaurantje vlakbij te zitten. Was super lekker eten en ze vonden het erg leuk dat we 'kap kun ka' zeiden in plaats van 'thank you'. Er werkte ook 1 Thais meisje...of nou ja....meisje...dat was duidelijk een omgebouwde :-)...

Morgen gaan we de hike Angels Landing doen, dit is een wandeling naar een topje van 1 van de bergen...waarbij je langs een touw en de afgrond loopt, heel erg gaaf! Het wordt 29 graden, dus dat wordt lekker zweten!

We zien dat t in Nederland ook lkkr weer is, dus jullie mogen ook niet klagen ;-)!

Bye guys,

Reem & Suus

• 19 Mei 2014 - 07:58

Daph:

wat bljft dat toch prachtig op de foto's zeg, zion! Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal! In nl is t idd heerljk zomers weer! xx

• 19 Mei 2014 - 10:46

Marije De Koeijer:

Fijn te lezen dat alles goed gaat Suus en Reem.
    Geniet er vooral van! Hier is het weer inderdaad ook heerlijk, dus we mogen zeker niet klagen :-)!

Xxx

• 19 Mei 2014 - 12:34

Francina:

Wauw! Superleuk jullie verhalen en prachtige foto's! Jullie zijn maar druk met alle hikes! klinkt pittig hoor. Krijg ook zin om op vakantie te gaan, maar met dit weer is het hier ook geen straf ;-)
    Enjoy! xxx