Rustdagen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu Rustdagen - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu

Rustdagen

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

22 Mei 2014 | Verenigde Staten, Page

We zijn inmiddels al 2 dagen in Page en het is heerlijk 28 graden elke dag. We hebben nu een soort 'rustdagen', omdat we weinig lange hikes doen, maar vooral activiteiten waar we veel zitten :-)! Die rustdagen komen overigens ook wel goed uit gezien er hier 17 kerken aanwezig zijn!! Page heeft in vergelijking met het aantal inwoners de meeste kerken van heel de USA!

Gisteren zijn we met een raftboat de Colorado River over gegaan. Het was meer dobberen als echt raften, maar het was echt supergaaf! De hoge rotswanden waar je doorheen vaart geeft je zo'n 'klein' gevoel! We vaarde ook door de Horseshoe Bend heen, die we in 2011 van bovenaf hadden gezien, leuk om nu die (stipjes) mensen boven aan de rand te zien staan!

Vanochtend zijn we naar de Upper Antelope Canyon geweest, in 2011 waren we naar de Lower Antelope Canyon geweest en toen hebben we van 1 vd foto's een schilderij in de tuin gehangen! Upper scheen nog mooier te zijn met de lichtinval, dus onze verwachtingen lagen redelijk hoog! We kwamen aan bij het begin van de Canyon en schrokken van de hordes toeristen!! We gingen de Canyon in en hadden voor elke zonnestraal zo'n 2 seconde om een foto te maken en dan moesten we weer doorlopen om andere toeristen de mogelijkheid te geven voor de foto...wat een ellende...het was gewoon file foto maken..verschrikkelijk! Ondanks de kleine teleurstelling hebben we wel een paar mooie foto's!

Vanmiddag zijn we via een onverharde weg naar het Alstrom Point gegaan. Dit is een uitkijkpunt over Lake Powell. Heel erg mooie route langs een soort maanlandschap! Sommige bergen waren rood, dan weer grijs/zwart, dan weer geel, en dan weer groen, heel erg bijzonder! Uiteindelijk hebben we het allermooiste uitkijkpunt niet gehaald, omdat de weg te slecht eraan toe was. Er lagen zulke grote stenen en obstakels, dat we niet verder zijn gegaan. Maar het eerdere uitkijkpunt was ook al heel erg mooi en we hebben daar ff genoten van de rust zonder enige toeristen :-)!

Morgen hebben we een private guide die ons naar de White Pocket gaat brengen (http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/whitepocket/whitepocket.html)
We moeten 8:30 bij hem in Kanab zijn en gezien het uurtje tijd verschil en het uurtje rijden moeten we weer om 6 uur op staan! Vakantie noemen ze dat :-)!

See Ya!

Reem & Suus

• 23 Mei 2014 - 07:46

Daph:

wauw wat blijft dat toch een prachtig natuurverschijnsel!! Zou lange jan in mijn buik ook dit uitizicht hebben ? haha
    Enjoy darlings! xx

• 23 Mei 2014 - 11:21

Ineke En Theo:

Wat een schitterende omgeving en dan die prachtige foto's. Hier alles ok. Gaan vanmiddag het gras maaien.Dat zal wel weer nodig zijn. Op zich is zo'n rustdag, ook wel lekker. Even bekomen van alle inspanningen. Geniet er maar van, want het altijd tekort.
    Tot horens via het reisverslag.

• 25 Mei 2014 - 12:35

Marijna: