Monument Valley/Goosenecks/Valley of the God - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu Monument Valley/Goosenecks/Valley of the God - Reisverslag uit Blanding, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu

Monument Valley/Goosenecks/Valley of the God

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

27 Mei 2014 | Verenigde Staten, Blanding

Gisteren naar een ruïne in Canyon de Chelly geweest. De weg ernaartoe was eigenlijk mooier dan de ruïne zelf :-)! We hebben 600 meter naar beneden gelopen in een mooie rode rotsen omgeving. Bij de ruïne stond het weer vol met marktkraampjes van Navajo indianen die je allerlei sieraden en andere troep...eh mooie hebbedingetjes proberen te verkopen :-)!

Het was wel apart...het park is deels gewoon een woonplaats van de indianen. Dus zo zag je een houten huisje/stacaravan en na 200 meter heb je weer een prachtig uitzicht...

In de middag zijn we (voor de tweede keer ;-) ) naar Kayenta gereden om daar in te checken bij het hotel. Rond 6 uur s' avonds zijn we gaan rijden naar Monument Valley om daar de zonsondergang te zien. In 2011 hebben we de dirtroad met de Chevy Impala gedaan...we zijn blij dat we nu een SUV hebben, want we hadden het idee dat ze in 3 jaar niets aan de weg gedaan hadden...het zit vol gaten, scheuren en grote rots stenen. Het was weer superleuk om een uurtje te kunnen crossen en prachtig met de lagere zon die de stenen een nog rodere kleur geeft!

Vanmorgen zijn we vertrokken richting Goosenecks State Park. Dit is een heel klein parkje waar je relax kan picknicken met prachtig uitzicht. Je ziet de San Juan River kronkelen tussen de hoge rotswanden. Verder niet heel bijzonder, maar leuk om ff gezien te hebben...nu we er toch zijn :-)

Daarna hebben we weer een hele mooie onverharde weg gereden. Langs afgronden en hoge rotswanden met in de verte de hoge rotspunten van Monument Valley. Wel weer lekker om in een gebied te zijn waar geen toerist te bekennen is...even helemaal alleen op de wereld ;-)

In de middag zijn we doorgereden naar Valley of the Gods. Dit is een soort Monument Valley, maar dan in het klein en een stuk beter begaanbare onverharde weg. De temperatuur was inmiddels opgelopen naar 31 graden, dus het was lekker om geen lange hike te hoeven doen, maar lekker in de auto met een muziekje en de airco genieten van de natuur!

We zijn net aangekomen in Blanding. Weer een lekker kneuterig Amerikaans dorpje. We gaan zo eten bij een steakhouse....wie weet krijgen we weer de vraag white or brown gravy??? Ehhh...witte of bruine saus??? Gooi er maar wat overheen joh ;-)...

Morgen gaan we weer naar wat kleine parkjes en lekker rond rijden in dit prachtige land!

Have a good day!

Reem & Suus

• 29 Mei 2014 - 17:52

Janie:

Leuke reisverslagen Suus&Reem
    Heerlijk om te lezen, als of ik er zelf ben.
    Maar die slang vind ik minder.n Blij dat ik er niet ben!