Natural Bridges/Mesa Verde - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu Natural Bridges/Mesa Verde - Reisverslag uit Durango, Verenigde Staten van Suzanne Reijm - WaarBenJij.nu

Natural Bridges/Mesa Verde

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

29 Mei 2014 | Verenigde Staten, Durango

Het is nog steeds rond de 28 graden...genieten dus! Ze geven voor morgen wel wat regen en onweer op, maar misschien dat het meevalt...we hopen het :-)

Gisteren uitgeslapen en naar Natural Bridge National Monument geweest. Dit is een klein parkje, maar bijzonder genoeg hadden ze wel een Nederlandse bezoekersgids waar alle info over het park en de wandelingen in staan. Er waren 3 wat langere hikes en we zagen dat bij de eerste die we tegen kwamen meerdere ladders op- en afgeklommen moesten worden en dat vinden we leuk :-)! Dus gelijk de eerste hike van 2,5 km met hoogteverschil van 320 meter gedaan. Was echt superleuk! Heel weinig toeristen en we kwamen onder de prachtige brug uit. Wat immens groot is z'on brug als je eronder staat!

Daarna naar nog wat uitkijkpunten gegaan en gekeken wat we verder nog konden gaan doen. We zouden onderweg naar het plaatsje Cortez, waar we slapen, nog een kleine ruïne op gaan zoeken....nou het was letterlijk zoeken...we hebben 6 kilometer gereden over een onverhard pad en konden het begin van de trail niet eens vinden :-)....en gezien de temperatuur naar 30 graden opgelopen was ga je ook niet 'ff' een uurtje wandelend zoeken...dus na een leuk ritje zijn we weer omgekeerd en doorgereden naar het motel.

Vandaag de hele dag in Mesa Verde rondgelopen. Dit park staat bekend om alle Cliff Dwellings, dit zijn huisjes onder een cliff van een berg. We hebben twee begeleidende tours gedaan zodat we dicht bij konden komen. Heel erg leuk om gelijk wat meer info te krijgen over hoe mensen daar vroeger gewoond hebben en waarom ze juist z'on plek kiezen om te wonen.

We zijn rond half 5 vertrokken richting Durango en rond 6 uur waren we in onze motelkamer. Weer een schone, grote kamer en morgen continental breakfast, heerlijk!

Morgen gaan we door de San Juan Mountains naar het park Black Canyon of the Gunisson. We zijn benieuwd!
Nog maar 2 volle dagen rondreizen en dan is het spektakel alweer ten einde :-(...dus we gaan nog even volop genieten!

Bye Bye!!!

Reem & Suus